SUSHI

Dün akşam bizim evin yakınlarındaki bir sushi restoranına gittik. Sushi Japon mutfağı denince akla ilk gelen yemek olsa gerek. En azından buraya yerleşmeden önce benim için böyleydi. Japon mutfağında sushi dışında oldukça lezzetli yemekler de var. Ama şimdi biraz sushiden bahsedeceğim.

Sushi pirinç arasındaki çiğ balığın yosun yaprağına sarılmış hali olarak gözümüzde canlanıyor olabilir ama bu Sushi türlerinden birisi. Maki olarak adlandırılan bu tür dışında bir de pirincin üzerine çiğ balık konularak yenen, hiç bir yosun barındırmayan Nigiri var.

Sushi pirinci sadece haşlanmış pirinç değil. Pirincin haşlandıktan sonra içine sushi için kullanılan bir sirke konuluyor, pirinç  bir yandan karıştırılırken bir yandan yelpaze ile hafifçe ılımasını sağlıyorsunuz. Pirinç tam elinizin değebileceği sıcaklığa gelince de istenilen şekilde sarılıyor.
Biz zaman zaman evde arkadaşlarımızla sushi partisi yapıyoruz, işte o zaman sushiyi sarmanın ne kadar zor olduğunu anlıyoruz. Bizimki daha çok sushi dürümü gibi oluyor. Gerçekten düzgün bir şekil vermek ve ezmeden kesmek zor. Zaten bu yüzden olsa gerek sushi ustası olmak için eskiden 10 yıllık bir eğitim gerekiyormuş.

Buraya ilk geldiğimde yediğim ilk yemekti sushi. Eşimin babası bizi bir sushi restoranına götürmüştü. Dönen bir barın üzerinde sushiler ve barın ortasında sushileri hazırlayan usta vardı. Çok şaşırmıştım. Ve o gün yediğim sushiden sonra eşimin neden Japonya dışındayken sushi yemeğe pek tenezzül etmediğini gördüm. Benim Türkiye'de yediklerimle kıyaslanamayacak kadar lezzetli burdakiler.
Ben ayrıca Türk yemeklerinin de tadını burdaki restoranlarda alamıyorum. Bu yüzden her şeyi yerinde yemek en güzeli bence.

Neyse dönelim sushiye. Dün akşam gittiğimiz sushi'cide biraz fotoğraf çektim. Ben insanları çekmeye biraz çekiniyorum o yüzden bol bol sushi fotoğrafı çektim :)



Yukarıdakiler sushi restoranında henüz oturmadan hızlıca çektiğim fotolar. Genel havayı göstermek için koydum buraya da. Oldukça küçük ve bir sürü insanın yemek için beklediği bir restorandı.


Yukarıdaki kırmızı kabın içinde poşet yeşil çaylar var. Sushi'nin yanında, yeşil çay ya da bira içiliyor genelde. Bu yeşil çaylar her restoranda var ve ücretsiz.
Yeşil çay için sıcak su da oturduğunuz yerde hemen önünüzde mevcut.

Vee çayınız hazır :) Bittikçe istediğiniz kadar içebilirsiniz :)

Önümüzdeki barda sushiler dönerken ustalar da hızlı hızlı sushileri hazırlıyorlar. Ortada göremediğiniz ve yemek istediğiniz tür sushiyi ısmarlayabiliyorsunuz.
Başlangıcı benim en favori balığım somon ile yaptık. İki türlüsü var, bu resimdeki hafif ızgara yapılmış somonlu sushi. Nigiri türü bir sushi bu, yani dışında yosun olmayan.

Sonra Maguro yani tuna balığı ile devam ettik.
Bu da yine tuna ama başka bir bölümü ve ismi de Bintoro.
Yine tuna, bir önceki ile aynı balık ama bu kıyma haline getirilmiş hali.
Anago, bir çeşit yılan balığı. Çiğ olarak yenmiyor hafif pişirilmiş. Özellikle yazın yenen Unagi'ye benziyor.
Bu sefer çiğ somon balıklı sushi istedik. Çok lezzetli..
Bu da bildiğiniz karides. Hafif haşlanmış olanı. Çiğ olanı da var ama ondan yemedik bunu daha çok seviyoruz.
Bu balık da Tai. Türkçe'de ne olduğunu araştırırken Çupra olduğunu öğrendim. Çiğ çupra da pek lezzetliymiş tavsiye ederim :)))
Bu da Saba dedikleri balık, bizdeki uskumruymuş. Hafif tuzlanıp sirkede bekletilip öyle servis ediliyor. Benim favorim değil açıkçası.
Kani Sarada, yani yengeç etli ve salatalı sushi. Maki tarzı yani dışındaki yosuna sarılmış olan sushi. Oldukça lezzetliydi.
Unagi ve salatalıklı magi. Unagi yani yılan balığı, üstündeki de unagi ile yenen hafif tatlımsı bir sos.
Son olarak da içinde somon ve avokado bulunan bu makiyi yedik.

Sushileri yerken soya sosu ve wasabi ( yeşil renkli Japonya'da yetişen bir tür turptan hazırlanan acı hardal) de mutlaka bir kenarda olmalı. Sushi, soya sosu wasabi karışımına azıcık bandırılıp yeniliyor.
Ayrıca zencefil kökü turşusu yani Gari'de sushi restoranlarında mutlaka bulunuyor ve sushi ile birlikte arada yeniliyor.

Benim burda gösterdiklerim dışında daha bir sürü sushi türü var, ama hepsinden bir oturuşta yemek pek mümkün olmadığından şimdilik bunları ekledim. Japonya'da en çok Nigiri tarzı sushiler yeniliyor, Maki tarzı yani bizim sushi değince aklımıza gelen yosun sarılmış olanlar Nigiri kadar popüler değil.

''Ayy çiğ balık nasıl yiyorsuuun??'' diyenleri duyar gibiyim. Ama çiğ balık doğru yerde yenildiği zaman yani tazeliğinden eminseniz ve düzgün yapılmışsa, keyfine doyum olmayan bir yemek bence. Ön yargılardan uzaklaşıp denemeye değer bence :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder